Dagens Press har tidigare berättat om tidningen Dagens Industris ljusskygga metoder mot konsumenter. Men trots att många konsumenter anmäler bolaget till Konsumentverket fortsätter man.

”Att starta prenumeration på nämnda tjänst är mycket enkelt, efter ett möjligtvis två klick så är det igång. Om man sedermera vill säga upp denna prenumeration så är det betydligt svårare. Nu handlar det inte om något enkelt klick längre, ej heller att få maila eller till och med skriva och avsäga sig. Nej, man måste ringa personligen inom vissa telefontider. Detta på grund av enligt uppgift att DI måste ställa lite frågor och få feedback varför man säger upp. Detta är i allra högsta grad bara besvärande och förhindrande för mig som konsument inte minst med tanke på att det är väldigt enkelt att starta tjänsten. Orimligt!!”, skriver en konsument i dagarna till Konsumentverket.

Dagens Industri har trots upprepade påstötningar inte brytt sig om att kommentera anmälningarna.

/Dagens Press

Läs mer: Konsumenter anmäler Dagens Industri