Konsument: Radiotjänst hänsynslöst och kränkande

Radiotjänst får fortsatt kritik för sitt agerande. Enligt en konsument är deras personal som ringer hänsynslösa.

”De ringer med dolt nummer en lördag och personen som ringer är helt inställd på att han ska skicka en faktura och lyssnar inte på vad jag har att säga. Det är fruktansvärt när de inte visar någon som helst hänsyn och kräver att man ska betala även om man enligt lagen inte ska. Det är vid flera tillfällen de tagit kontakt och vid ett tidigare tillfälle tvingade de på mig en avgift för att jag hade en bärbar dator, utan plats för tv-kort, som jag fick betala i ett år. När man väl ska säga upp sig hos dem på grund av att jag inte har en TV-mottagare är de otrevliga och gör det näst intill omöjligt att säga upp fakturan. Radiotjänst i Kiruna AB är ett otroligt hänsynslöst, kränkande, och obehagligt, företag som gömmer sig bakom något som är lagstadgat och genom detta tar sig friheten att behandla människor hur de vill”, skriver konsumenten nyligen i en anmälan till Konsumentverket.

/Dagens Press

LÄS OCKSÅ: Justitieombudsmannen struntar i Radiotjänst rovdrift